petek, 10. februar 2017

Prometna prihodnost

Električni avtomobili so tišji, ne zahtevajo toliko popravil, imajo boljše pospeške, nimajo menjalnika in predstavljajo prihodnost, a če bi želeli zamenjati vsa obstoječa osebna vozila na tekoča goriva z električnimi, bi morali najprej zgraditi še enkrat toliko elektrarn in daljnovodov, kot jih imamo. Zdi se pretirano, ampak hišni priklop omogoča polnjenje le enega avtomobila za par ur, če se vse bližnje sosede odklopi, oziroma čez noč, če ostanejo sosedi z elektriko in polni kvečjemu vsak drug na vasi.

Vprašanje zase so tudi baterije, o katerih nihče rad ne govori. Pričakovana življenska doba ni znana in cena novih tudi ne. Nekateri jih imajo v najemu, drugi ne vedo, če jih sploh lahko zamenjajo. Domet je omejen in polnijo se skoraj dve uri in na bencinskih servisih bi lahko razmislili o ležalnikih, na katerih se bi poležavalo na vsake tri ure, saj se po tem času baterije zopet spraznijo.

K sreči obstajajo delno električni avtomobili, s katerimi je možno zapustiti bencinsko črpalko po nekaj minutah. Ti so mi všeč, ker si lahko, tako kot čisto električni, energijo ob zaviranju shranijo. So sicer dražji in po subvenciji še vedno dragi; tako da na koncu zmaga matematika, ki pokaže na avtomobile tega desetletja, torej tiste na bencin oziroma na nafto.

Današnji dan je bil slab dan iz močnega razloga megle in iz pripetljaja, da mi je po izstopu iz avtomobila spodrsnilo, nakar sem si moral roko še poviti, a so pomagale stalne malenkosti v avtomobilu, in sicer plastenka z nekaj vode, ki še ni zamrznila, in papirnate brisačke.

Ni komentarjev:

Objavite komentar